איזבלה שני – דיאטנית קלינית

איזבלה שני Bsc.RD דיאטנית קלינית מוסמכת.
מרצה במגמה לנטורופתיה במכללות לרפואה משלימה,
מומחית בהנחיית קבוצות לירידה במשקל ‏וטיפול במחלות של דרכי העיכול בשילוב רפואה קלינית וסינית.
טלפון 054-4375953

השאירו פרטים ואשמח לענות

איזבלה שני, דיאטנית קלינית, 054-4375953, shani.isabella@gmail.com

יומן אכילה או תפריט?

רישום יומן אכילה מהווה את אחד הכלים המשמעותיים ביותר בתהליך ההבראה מדיאטה.‏ ויותר מכך- תפקידו בשימור תהליך הירידה במשקל עצום! זה לא קל לרשום שיקוף מדויק של האכילה. זה גוזל זמן , תשומת לב ואנרגיה …..
אז לעיתים נדמה שתפריט יאפשר סוג של קיצור דרך נח. וכך כנושא רישום יומן האכילה נמצא במקום של התנגדות – אני מודה שאני נכנעת למגבלות הזמן של המפגש ועורכת ‏אנמנזה (אבחון) תזונתית על פי זיכרונו של המטופל. רב מטופלי באופן לא מודע מכתיב את ‏מרשם הדיאטה עצמו. מדוע ? מחקרים ‏שבדקו את אמינות האנמנזה התזונתית מראים כי אנו מצליחים לשחזר ולדווח רק 60% מתוך ‏התפריט שאכלנו בפועל. לא נותר לי אלא לרשום את אותם הנתונים שנמסרו לי – חזרה. ולהנחות להמשיך ‏לאכול כך בדיוק!  ‏
באופן פרדוקסלי , מתן תפריט וקיצור תהליכים מביא למבוי סתום. אינני יכולה להגיש את הסיוע ‏המתאים מכיוון שאין לי יכולת לברר יחד עם המטופל את הבעיות האמיתיות ואת הזמנים ‏הקשים עבורו במהלך היום. מתן תפריט יוצר דינמיקה של טיפול דיאטטי רגיל. זה פשוט לא ‏עובד!! ואז חוזרים להתחלה…

כל אחד יודע עבור עצמו מה הוא אוהב לאכול ומתי וגם כמה. הנחיה חיצונית שניתנת ‏ע" תפריט, מרחיקה אותנו מנטילת האחריות לגופנו ויותר מכך, יוצרת תהליך של ביטול עצמי ‏והפקעת הריבונות שלנו על חלק כל כך גדול מגופנו וחיינו!‏‎ ‎כיצד יכול גורם חיצוני להכתיב לנו ‏מתי נכון לאכול, מה לאכול בכל יום ויום, ובעיקר כמה פרוסות לחם לאכול בכדי לשבוע???

אכילה על פי תפריט קבוע יוצרת תחושה של כבלים במובנים רבים וגם תחושה של אכילה ‏‏"משעממת" החסרה את הגיוון הרגיל שנמצא בדרך כלל בחיי היומיום. ומה עושים עם כל ‏הפיתויים שמסביב? התפריט יכול "לשמור" עלינו מפניהם לתקופה מוגבלת של צייתנות. זה לא ‏יכול להמשך זמן רב. וכאשר זה קורה, ואכלנו את התפוח האסור, הרי אז ניצבת מערכת שלמה ‏של שיפוט וביקורת עצמית על כך. השדונים הפרטיים שלנו יוצאים במחול מטורף של האשמה, ‏זילות עצמית ובושה על החטאים בהם נפלנו.  שוב לא הצלחנו לשמור על מסגרת, ‏לוזרים גמורים , חסרי כח רצון. בשלב זה הגבולות וההגבלות של התפריט נפרצים לחלוטין ‏ומתחיל תהליך של פיצוי על כל החסרים שנחוו .

במצב של שחור או לבן , אין ‏מקום לאמצע נורמלי.. אין מקום לאכילה מתוך הנאה וסיפוק. אין לגיטימציה לאכילה מתוך רעב ואין גם שובע ‏אמיתי. גרוע מכך, אכילה צייתנית על פי התפריט המדויק יוצרת קונפליקט עם ‏התחושות שלנו והחשקים למזונות מסוימים. עולים קונפליקטים של שובע ושל רעב. וכך התכנית בתפריט ‏מסיטה אותנו מהתחושות הבסיסיות שלנו שעליהם "כנראה" לא ניתן לסמוך עוד. זהו ‏שיאה של הפקעת הריבונות הטבעית שלנו על הגוף ותחושותיו- כאשר אנו לא מאמינים עוד לאותות של ‏הגוף שלנו. לכן, הישמרו מתפריטים! ‏

יומן אכילה מאפשר דיאלוג פנימי אמיץ, זיהוי והצפה של הנתונים בראיה מפוקחת ואפשרות ‏אמיתית לטפל במצב. מחברת רישום האכילה מהווה בסיס נתונים משמעותי בדיאלוג הטיפולי.‏

רישום האכילה מאפשר לקחת חזרה ריבונות על האכילה. אתם בוחרים מה לאכול, ‏כמה לאכול ומתי לאכול!

תפקידי , על סמך הנתונים: לאפשר מידע, להציע אפשרויות נוספות, לזהות מכשולים ‏וחסרים תזונתיים, להכיל כשלונות וללמד לסלוח ( לא עוד שחור/לבן). כך תוכל/י לקחת אחריות ‏על התפריט האישי שלך ולהבריא מדיאטות לתמיד!‏

בפוסט הבא- כלים לניתוח עצמי של יומני אכילה!!!

סדנאות תזונה נכונה
סדנה למנותחי קיצור קיבה

סדנה למנותחי קיצור קיבה

לאחר הצלחת הניתוח עולים גם חששות טבעיים. לעתים מקורם בהתנסויות קודמות, לעתים מקורם בלא ידוע. לכל אלה יש מקום חשוב בתהליך ההבראה השלם קבוצת תמיכה למנותחי קיצור קיבה [שרוול] לאחר לבטים, מתחים והכנות…. עשיתם זאת – והניתוח הבריאטרי כבר מאחרינו.
דיאטה ללא דיאטה

דיאטה ללא דיאטה

סדנת דיאטה ללא דיאטה – כי אוכל זה לא (כל) הסיפור…‏ איך לרזות ולמצוא את האיזון זה לא קורה רק לך שאחרי ירידה במשקל באה עליה גדולה. זה נחקר, זה מוסבר וזה ידוע כבר 30 שנים. הדיאטות גורמות בסופו של
פרסומים אחרונים
ארץ יצורי הפרא- סיפור מהקליניקה

ארץ יצורי הפרא- סיפור מהקליניקה

מבוא שממש שווה לקרא: כי גם אצלך בגוף, בכל מקום,
גרנולה מהירה

גרנולה מהירה

גרנולה טעימה שלא דורשת זמן הכנה רב המצרכים: כוס וחצי
נגישות ההכוונה העצמית, פורסם במנטה

נגישות ההכוונה העצמית, פורסם במנטה

אוכל מרגיע ומוריד אגרסיה, אבל בהרחבת המסוגלות אנחנו יכולים לבחור
אוכלים פחות כדי לרדת במשקל? זה לא יעזור

אוכלים פחות כדי לרדת במשקל? זה לא יעזור

אתם מקפידים על תפריט דל בקלוריות, נמנעים ממתוקים ופחמימות ואפילו
מאפינס סובין שיבולת שועל של אילנה

מאפינס סובין שיבולת שועל של אילנה

מתכון נחמד ובעיקר- עשיר בסיבים מסיסים שמסייעים להורדת רמות כולסטרול
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן